donderdag 26 april 2018

R+S

Hallo bloggers.
Een mixedmedia creatie vandaag.
 Mijn zwager en schoonzuster zijn vandaag 44 jaar getrouwd  en daar heb ik dit hart voor gemaakt.
Mijn zwager gaf me ooit eens de bekleding van hun bank die ze hadden gesloopt, met het idee dat ik daar vast wel iets mee zou kunnen.
Allereerst heb ik uit karton een hart geknipt en daar een stuk leer opgeplakt.
Toen een stuk leer met gesso ingesmeerd en na het drogen er bloembladeren uitgeknipt.
Deze gekleurd met acrylverf. en de achterkant met textiel-harder bewerkt.
De bladeren in vorm gebracht met een lijmpistool.    
De sleutel en het sleutelgat zelf getekend en uitgeknipt en daarna gekleurd met embellishment mousse en acrylverf.
 Details aangebracht met een fineliner-pen en versierd met een stans.
Rondom het hart heb ik touw geplakt.





Gebruikte materialen;
Leer
Gesso, textiel-harder, lijmpistool
Acrylverf metallic, Nuvo embellisment-mousse
Fine-liner, calligraphy-pen
Lint, touw, sleutel, ringen.
Met deze creatie doe ik mee aan de volgende challenges;
Craft Addiction.facebook.
Vintage Journey/rusty-and-crusty-april
Simon Says Stamp /wednesdaychallenge/



5 opmerkingen:

  1. This is fabulous! I love that you used the material from the old couch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amazing project using leather from an old sofa! I bet your brother-in-law and sister-in-law really loved this thoughtful gift! Thank you for playing along with our Rusty and Crusty challenge at A Vintage Journey! Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is a wonderful way to recycle the leather, the heart is beautiful. Such a thoughtful anniversary gift! Thanks so much for joining in with us at A Vintage Journey! Anne x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This is beautiful Elly, lovely rich colours - such a wonderful gift.
    Pauline - Crafting with Cotnob
    x

    BeantwoordenVerwijderen