zondag 2 augustus 2015

Beestenboel/Kaart in een doosje.

Hallo bloggers.
Vandaag een creatie voor het blog van ScrapPlezier, waar ik deze maand gastdesigner mag zijn.
  Ik heb dit keer een kaart in een doosje gemaakt met bijpassende envelop.
Ik bewaar hem voor de verjaardag van een van onze kleindochters die dol is op beestjes.
De sticker You are my sunshine moest er bij op want,
 natuurlijk is ze mijn zonnetje.








De uitleg;
Neem een A4 formaat dik papier ,liefst 180 a 200 grams of meer.
Leg de korste kanten vertikaal.
Ril het op 7.14 ,21 en 28 cm
Draai het karton een kwartslag en score op 7 cm en zet een merkje op 15 cm
snij op 15 cm af.en bewaar de reststrook.
De kant van de 7cm inknippen tot de rillijn op 7 cm.
Van het smalle1,5 cm strookje knip je het gedeelte van de 7 cm weg het onderste strookje is je plakstrook om het doosje te maken.
Vouw alle rillijnen in de juiste richting.
Pak de reststrook en maak 2 of 3 stroken van 2 bij 10 cm.
Ril op 1,5cm en op 8,5 cm zo krijg je 1,5 en7cm en weer 1,5
Vouw 1 kant naar voren en de andere naar achter, zo ontstaat een z vorm.
Voor de onderste vlakken heb ik 4x design papier geknipt van 7,5 bij 6,5
Op de achterste binnenkant  heb ik een strook van 9[dit had ook korter gekunt] bij 6,5 geplakt.
Lijm het doosje met de strook in elkaar en plak de z vormige strookjes in de doos.
Versier met [in mijn geval] beestjes.
Je kunt nu het doosje plat vouwen en in een enveloppe doen.






Gebruikte materialen;
Papier ; Jungle Bug van Kaiserkraft
Stans; Sixxiz
Stickers
Met deze kaart doe ik mee aan de volgende challenges;
Cards and Scrap/superchallenge-beestjes
Scor-Pal./more-than-one-score-challenge-18/Birthday
Creatalicious /challenge-77-more-than-one-fold 

6 opmerkingen:

  1. Wonderful pop up box card Elly, I like all the detail
    Kevin xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. A brilliant pop up box card Elly, such fun images and great design.
    Pauline
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lovely sweet box card thanks for sharing with CREATALICIOUS rachel dt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. A wonderful card!
    Thank you soo much for taking part in our "more than one fold” challenge over at Creatalicious & good luck in the draw.
    Hope to see you again in our new challenge as well…

    Hugs,
    Melanie
    (DT Penny's Paper Crafty Challenges)
    (DT-Coordinator Creatalicious Challenges)
    (DT Come and Get It)
    (DT Crafty Friends)
    (DT Tuesday Throwdown)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk ideetje!! Deze wil ik zeker ook eens uitproberen =)

    BeantwoordenVerwijderen